کاشت ناخن و وایتکس | نکات مهمی که نمی دانید!

چه ارتباطی در بین کاشت ناخن و وایتکس وجود دارد و چرا نباید از این شوینده زیاد استفاده کرد؟ امروزه در بین خانم ها، کاشت و سایر روش های زیبایی ناخن، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در بین این روش ها، کاشت ناخن می تواند انگشتان و ناخن‌ خانم ها را کشیده تر، زیباتر و بسیار جذاب‌ تر نشان بدهد. درست است که کاشت ناخن بسیار زیبا است، اما نیازمند مراقبت بسیار زیادی هم خواهد بود. ناخن‌ های کاشته شده برای زیبا و البته سالم باقی ماندن، به رسیدگی زیادی احتیاج دارند و خانم ها نباید آن ها را به هیچ وجه عنوان به حال خود رها کنند. دلیل این کار هم این است که ناخن‌ سالم، احساس خوبی به شما می دهد و باعث زیاد شدن اعتماد به نفستان می شود اما ناخن های آسیب دیده ظاهر خوشایندی برای شما نخواهند داشت. پس لازم است که پس از کاشت، به خوبی از ناخن های خودتان مراقبت کنید اما برای این کار، باید چه کرد؟ مواد شوینده چه تاثیری بر روی ناخن های کاشته شده دارند؟ پس اگر شما هم به طور مداوم ناخن های خود را می ‌کارید، برای مراقبت کردن از آن ها به ادامه مطالب توجه کنید.

کاشت ناخن، پرطرفدارترین روش زیبایی ناخن

مسلما، داشتن دستان بسیار جذاب، به داشتن ناخن‌ زیبا بستگی دارد؛ به همین دلیل هم امروزه اکثر خانم‌ ها به سمت روش‌ هایی مثل کاشت ناخن می روند و هزینه زیادی هم برای این کار می پردازند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که علاوه بر زیبا شدن ناخن این روش، از کاشت ناخن برای حل کردن مشکلاتی همچون ناخن‌ بد فرم، بد رنگ و کوتاه استفاده می کنند. کاشت ناخن، خاص خانم هایی است که صدف ناخن‌ بسیار ضعیف، حساس یا شکننده دارند؛ حتی در مواردی بهتر است افرادی که به جویدن ناخن های خود عادت دارند، از این روش استفاده کنند تا دیگر این عادت را کنار بگذارند.
قبل از کاشت ناخن، باید یکسری موارد را رعایت کرد؛ به عنوان مثال باید از ابزارها و مواد درجه یک استفاده کرد، حتی باید به سراغ متخصص ‌کاشت ناخن رفت. به طور کلی، کاشت، نوعی آرایش و دیزاین ناخن است که به چند روش متفاوت و با استفاده از مواد مختلف انجام می گیرد. کاشت ناخن ماندگاری بسیار بالایی دارد و بسیار طبیعی به نظر می رسد. البته کاشت ناخن خوب باید ظریف بوده و علاوه بر زیبایی، دوام یا استحکام بالایی هم داشته باشد. از طرفی پس از پایان یافتن کاشت ناخن باید به خوبی از آن ها مراقبت کرد تا بتوان عوارض این کار را کاهش داد؛ به عنوان مثال نباید ناخن ها را در تماس مستقیم با مواد شوینده خطرناک از جمله وایتکس قرار داد.

کاشت ناخن و وایتکس

انجام کارهای خانه، به ناخن های کاشته شده آسیب زیادی وارد خواهد کرد؛ به عنوان مثال بعضی از فعالیت ها مثل شستشو، کار با مواد شیمیایی مثل وایتکس، رنگ و حتی چسب می تواند سلامت ناخن ها را به خصوص ناخن هایی که کاشته شده هستند، به خطر بیندازد. پس برای جلوگیری کردن از این اتفاقات، بهتر است در زمان انجام کارهایی که با مواد شیمیایی سر و کار دارد، از دستکش استفاده کرد. پس اگر می‌ خواهید که زمان ترمیم ناخن های کاشته شده خودتان را تا حدی که ممکن است عقب بیندازید، از دستکش استفاده کنید.
به طور کلی، پوشیدن دستکش از دستان شما محافظت خواهد کرد؛ از طرفی، ناخن‌ ها برای یک مدت طولانی‌ زیبا و سالم باقی خواهند ماند. از طرفی، ترکیبات شیمیایی و مضری که در وایتکس، مایع ظرفشویی یا شوینده‌ های بسیار قوی وجود دارد، هم برای ناخن‌ های کاشته شده و هم برای ناخن طبیعی شما مضر خواهد بود. البته این مطلب را هم به خاطرتان بسپارید که هر چقدر ناخن‌ های کاشته شده از رطوبت یا آلودگی دورتر باشند، از استقامت بالاتری برخوردار خواهند بود. به طور کلی دستکش می تواند میزان تماس ناخن ها را با وایتکس و سایر مواد شوینده کم کند؛ پس دستکش، اثر زیادی بر مراقبت یا جلوگیری کردن از شکستن ناخن‌ های کاشته شده خواهد داشت.

 

وایتکس و کاشت ناخن
وایتکس و کاشت ناخن

چکاری باید انجام داد تا مواد شوینده مثل وایتکس، کاشت را خراب نکند؟

پس از انجام کاشت، دست‌ های خودتان را باید به طور مداوم مرطوب کنید؛ به عنوان مثال می توانید از کرم‌ مرطوب‌ کننده مناسب کمک بگیرید. از طرفی برای حفاظت کردن از ناخن های کاشته شده خود در مقابل اشعه فرابنفش، از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. همچنین به مواد اولیه موجود در کرم‌ مرطوب‌ کننده توجه کنید و ببینید که از چه روغن‌ های ساخته شده است و می تواند اثرات خشکی حاصل از مواد شوینده را از بین ببرد یا نه. از سایر عواملی که برای مراقبت از ناخن های کاشته شده انجام داد، باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • زمانی که در تماس مستقیم با هوای سرد هستید، دستکش بپوشید تا از ایجاد شدن خشکی در پوست یا ناخن خود جلوگیری کنید.
  • از دستان خود با احتیاط و به آرامی استفاده کنید.
  • از آتش، حرارت و گرمای مستقیم دوری کنید.
  • ناخن های کاشته شده، ابزار مناسبی برای کار های باز و بسته کردن نیستند.
  • انگشتان خود را از آب و رطوبت بسیار زیاد، دور نگه دارید.
  • از مصرف کردن مواد آرایشی با چربی زیاد اجتناب کنید.
  • از استون‌ و مواد شوینده ای که دارای الکل، وایتکس و غیره هستند، استفاده نکنید.

سخن پایانی

کاشت ناخن، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و همه خانم ها حداقل یک بار این کار را انجام می دهند. کسانی که برای دیزاین ناخن های خود از کاشت، استفاده می کنند، باید به خوبی مراقبت آن ها باشند. یکی از موادی که نباید به هیچ عنوان با ناخن های شما تماس داشته باشد، وایتکس و مواد شوینده خطرناک است. پس حتما وقتی که می خواهید از این مواد استفاده کنید، دستکش مناسب و ایمن بپوشید؛ زیرا کاشت ناخن و وایتکس با هم رابطه خوبی تدارند. همچنین زیاد از ناخن های خود کار نکشید. هر چقدر که از ناخن های خود بیشتر مراقبت کنید، سالم تر خواهند ماند.

نوشتهٔ پیشین
مدل طراحی کاشت ناخن حنابندان |جذاب | ترند 2022
نوشتهٔ بعدی
کاشت بیبی بومر چیست؟ | آموزش چگونگی انجام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست