مراقبت از ناخن های شکننده

مراقبت از ناخن های شکننده مهم ترین امری است که همه باید به آن توجه کنند. انسان ها به دلایل زیادی ممکن است ناخن های شکننده داشته باشند که روش مراقبت از آن ها یکی بوده. امروزه که دیزاین ناخن ها بسیار پرطرفدار است، بسیاری از خانم ها برای زیبایی ناخن های خود تصمیم می‌ گیرند که انواع کاشت را انجام دهند؛ در حالی که این کار علاوه بر زیبایی بهترین روش برای تقویت ناخن طبیعی هم به شمار می رود. در گذشته بیشتر جوانان و نوجوانان برای زیباسازی ناخن های خود از انواع لاک استفاده می کردند؛ به همین دلیل به سالم بودن ناخن خود اهمیت بسیار زیادی می دادند. همانطور که می دانید شکننده بودن ناخن ها بسیار آزار دهنده است و نمی توانید بیشتر کارهای روزانه خود را انجام دهید؛ به همین دلیل باید به دنبال روش هایی برای استحکام سازی ناخن های خود بگردید. ما در این مطلب به شما روش هایی را آموزش می دهیم که باعث تقویت، استحکام و زیبایی ناخن هایتان می شود. حال سوال اینجاست که با چه روش هایی می توانیم ناخن های خود را تقویت کنیم؟ چه عواملی باعث شکننده شدن ناخن ها می شود؟

 

علت شکننده بودن ناخن ها
علت شکننده بودن ناخن ها

چه عواملی باعث می شود ناخن ها شکننده شوند؟

همانطور که گفته شد ناخن ها اهمیت بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل باید از آن ها مراقبت کرد. ناخن ها هم قسمتی از بدن هستند که مراقبت نکردن از آن ها نتایج بسیار بدی مانند انواع مریضی ها دارد؛ اما باید بدانیم که دلیل شکننده بودن آن ها چیست و به دنبال راه حلی برای تقویت کردن ناخن های خود بگردیم. ما در زیر بعضی از عواملی که باعث می شود ناخن ها شکننده شوند را نام بردیم:

  • رطوبت زیاد: یکی از اصلی ترین چیزهایی که می تواند به ناخن ها آسیب برساند رطوبت زیاد آن ها است. رطوبت زیاد باعث می شود ناخن به راحتی خم و شکسته شود.
  • جویدن ناخن: امروزه جویدن ناخن تبدیل به عادت غلطی شده است که مردم با رویارویی با استرس انجام می دهند؛ اما باید گفت تأثیر بسیار بدی روی ناخن ها می گذارد، زیرا باعث آسیب به بافت ناخن ها می شود.
  • جراحت و آسیب به کوتیکول: انواع زخم هایی که روی سطح ناخن ها به وجود می آید باعث ایجاد آسیب هایی مانند، سوراخ، ساییدگی، ترک، بریدگی کوتیکول می شود. این عوامل با اینکه بعد از مدتی از بین می روند، اما باعث شکنندگی ناخن ها نیز می شوند.
  • بیماری های عفونی، کلیوی و تیروئید: این بیماری ها تاثیر بسزایی در سلامت انسان دارند و بعضی از این عوامل روی ناخن ها هم تأثیر می ‌گذارند. این بیماری ها باعث انواع باکتری، عفونت، قارچ و میکروب ها می شوند که در سطح ناخن رشد و پیشرفت می کنند.

تقویت ناخن های شکننده

زمانی که ناخن ها شکننده می شوند به راحتی نمی توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید؛ اما به دلیل رویش مداوم ناخن ها، با تقویت کردن آن ها می توان این مشکل را حل کرد. راه های زیادی برای تقویت ناخن های شکننده وجود دارد و با کمک آن ها می توان از شکستن ناخن جلوگیری کرد. بعضی از این روش ها عبارتند از:

  • انواع روغن های گیاهی: روغن های گیاهی برای تقویت و رشد ناخن ها بسیار مناسب بوده و شما می توانید در مصارف خوراکی هم از آن ها استفاده کنید. این روغن ها شامل زیتون، نارگیل، بادام تلخ و شیرین و غیره می شوند. شما می توانید هر روز یا هر هفته مقداری از این روغن ها را روی ناخن های خود ماساژ دهید تا مواد مغزی به ریشه برسد و آن ها را تقویت کند.
  • مرکبات: اکثر مرکبات دارای مواد مغذی هستند که بر ناخن ها تأثیر بسزائی می گذارند؛ زیرا دارای ویتامین c و اسید فولیک بوده و کلاژن سازی را افزايش می دهند و ناخن ها را سالم نگه می دارند. این مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و شیرین و غیره می شوند. بهتر است ناخن های خود را آغشته به این مرکبات کنید و بعد از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. همچنین ترکیب این مرکبات با روغن های گیاهی تأثیر بسیار زیادی در رشد ناخن ها می گذارند به خصوص اگر به طور دائمی استفاده شوند.
  • سیر: همه ما می دانیم که سیر پر از خاصیت است و حتی بعضی از مردم بر این باورند که سیر ۷۰ نوع مریضی را درمان می کند. پیشنهاد می شود کمی از سیر را روی ناخن های خود بمالید و بعد از ۱ساعت بشویید؛ برای از بین بردن بوی بد سیر بهتر است از لیمو ترش تازه استفاده کنید.
  • حنا: این محصول یکی از مهم ترین گیاهانی بوده که باعث تقویت، رشد و زیبایی ناخن ها می شود؛ زیرا دارای مواد مغذی زیادی است. به مدت ۳۰ دقیقه ترکیب آب و حنا را روی ناخن های خود بمالید و بعد از زمانی که گفته شد، آن ها را بشویید و بعد از آن از کرم نرم کننده استفاده کنید. در بیشتر وقت ها حنا رنگ ناخن را تغییر می دهد؛ اما به سلامت ناخن شما کمک می کند.
ترفند مراقبت از ناخن
ترفند مراقبت از ناخن

ترفند مراقبت از ناخن

همانطور که می دانید جنس ناخن به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما روش مراقبت کردن از آن ها هم تأثیر زیادی روی استحکام ناخن ها می گذارد. ما در زیر چند روش که می توانید از ناخن های خود مراقبت کنید را شرح داده ایم:

  1. شما باید از مرطوب کننده های معتبر استفاده کنید؛ زیرا از خشکی پوست و ناخن جلوگیری می کند و باعث تقویت ناخن ها می شود.
  2. حتما در رژیم های غذایی خود از مواد مغزی استفاده کنید تا از آسیب‌ های که ممکن است به وجود آید جلوگیری نمایید.
  3. شما باید در طول روز آب زیادی بنوشید تا سموم بدن شما دفع شوند؛ همین باعث می شود تا از خشکی پوست و ناخن ها جلوگیری کنید.
  4. مواد پروتئینی تأثیر زیادی روی سلامتی انسان ها دارند، پس حتما به اندازه کافی از این نوع مواد استفاده کنید. در صورت استفاده نکردن از این مواد، لکه های سفیدی روی سطح ناخن به وجود می آید و باعث شکننده شده ناخن ها می شود.
  5. به قد ناخن های خود دقت زیادی داشته باشید؛ چرا که زیاد بلند بودن ناخن، آسیب های جدی به بافت آن ها وارد می کند.
  6. به هیچ عنوان به صورت مداوم ناخن های خود را کاشت نکنید؛ زیرا باعث آسیب جدی به صدف ناخن ها می شود.
  7. حتما از لاک های مرغوب استفاده کنید؛ اما به صورت دائمی آن ها را روی ناخن خود نزنید؛ زیرا برای پاک کردن آن ها باید از لاک پاک کن استفاده شود و برای ناخن بسیار زیان آور است.
نوشتهٔ پیشین
کاشت ناخن شیشه ای چیست + آموزش
نوشتهٔ بعدی
مدل کاشت ناخن دخترانه فانتزی | جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست