مراحل کاشت ناخن پا با ژل

در مقایسه با روش‌های کاشت ناخن، کاشت ناخن با ژل طرفداران بیشتری دارد که علت این امر مزایای بسیار زیاد آن است. اگر تمایل دارید تا با مراحل کاشت ناخن با ژل آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاشت ناخن با ژل، هرآنچه باید درباره آن بدانید

امروزه کاشت ناخن به یکی از روش‌های زیبایی پرطرفدار در میان بانوان تبدیل شده است. عده‌ای از خانم‌ها به دلیل علاقمندی به زیبایی و عده‌ای دیگر به دلیل مشکلاتی نظیر شکنندگی ناخن‌ها، از این روش به منظور استحکام ناخن‌های خود استفاده می‌کنند. در میان روش‌های متفاوتی که برای کاشت ناخن وجود دارد کاشت ناخن با ژل، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است که دلایل آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
عمدتا دلیل آن که این نوع کاشت طرفداران زیادی پیدا کرده است در درجه اول عدم وجود لیکوئید است بنابراین دیگر نگران بوی تند و نامطبوع مایع لیکوئید نباشید. از دیگر دلایل محبوبیت این روش می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای آن و دوام آن اشاره کرد. ناخن‌هایی که با ژل کاشت می‌شوند به ندرت دچار شکستگی و ترک می‌شوند که این ویژگی نیز یکی دیگر از مزایای این روش محسوب می‌شود.
از این رو اگر تمایل دارید کاشت ناخن را تجربه کنید توصیه می‌کنیم این روش را انتخاب کنید. ژل‌ها دارای انواع مختلفی در بازار هستند که در هنگام انتخاب ممکن است شما را سردرگم کنند. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع ژل آشنا شوید که عبارتند از:

  • پلی ژل یا تیوپی
  • کاسه‌ای یا ژل بیلدر
  • لمینت ناخن
  • کاشت ناخن پلی ژل

احتمالا پلی‌ژل را مشاهده کرده باشید. این محصولات به صورت تیوپی عرضه می‌شوند و در بازار دارای تنوع رنگی بسیار زیادی از جمله هلویی، سفید، نود و کرمی، کریستالی و… هستند. برای کاشت ناخن به روش پلی‌ژل می‌توان از تیپ، فرمر و قالب کاشت ناخن استفاده کرد.

کاشت ناخن ژل بیلدر

کاشت ناخن به این روش از نظر مراحل اجرا دارای شباهت‌هایی با روش پلی‌ژل است. تنها تفاوتی که این دو روش دارند در نحوه موادگذاری است. پلی‌ژل دارای حالت کمی غلیظ است اما مواد ژل کاسه‌ای رقیق‌تر هستند که این امر ممکن است افراد تازه‌کار را در موادگذاری دچار مشکل کند. برای کاشت ناخن به این روش می‌توان از تیپ ناخن که به نام تیپ فیبری شناخته می‌شود استفاده نمود.

لمینت ناخن

لمینت ناخن را می‌توان یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای کاشت ناخن دانست که علاوه بر زیبایی، سبب مستحکم شدن ناخن‌ها نیز می‌گردد. برای آن دسته از افرادی که تنها نیاز دارند تا مقاومت ناخن را در برابر شکستگی افزایش دهند لمینت ناخن بهترین گزینه خواهد بود. لازم است بدانید ژلیش ناخن با لمینت ناخن دارای تفاوت‌هایی نظیر دوام بالای لمینت در مقایسه با ژلیش و عدم نیاز به پاک کردن تمام مواد از روی ناخن در هنگام ترمیم است.
حال که با انواع کاشت ژل آشنا شدید در ادامه این مقاله شما را با مراحل کاشت ناخن پا با ژل و ابزارهای مورد نیاز برای این روش آشنا خواهیم کرد.

مراحل کاشت ناخن پا با ژل و ابزارهای مورد نیاز

 

کاشت ناخن پا با ژل
کاشت ناخن پا با ژل

برای انتخاب ابزار کاشت ناخن با ژل در ابتدا باید نوع کاشت را انتخاب کنید با این حال، ابزارهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید در تمامی روش‌ها وجود دارند. این ابزارها عبارتند از:

  • ژل (بر اساس نوع کاشت)
  • قلم
  • Base Coat و تاپ‌شاین
  • کلینزر و پد کلینزر
  • دستگاه UV

همانطور که گفته شد شما می‌توانید کاشت ناخن با ژل را به کمک فیبر، فرمر و تیپ انجام دهید. در ادامه مراحل کاشت ناخن با ژل را فرا می‌گیرید.

مانیکور خشک و زیرسازی

مهم نیست که چه روشی را برای کاشت با ژل انتخاب می‌کنید. در هر صورت مرحله اول یعنی مانیکور و زیرسازی را باید به شکل اصولی و صحیح انجام دهید. این مرحله باید به گونه‌ای انجام شود که ضخامت ناخن به اندازه کافی برای موادگذاری مناسب باشد.

بیس کات و قرارگیری فرمر

پس از آنکه مرحله زیرسازی به درستی انجام گرفت در این مرحله از محلول ضد قارچ استفاده شده و سپس تیپ یا فرمر بر روی ناخن نصب می‌گردد. پس از نصب فرمر باید روی آن از بیس کات استفاده نمود و به منظور خشک شدن درون دستگاه یو وی قرار داد.

صدف‌سازی

در این مرحله می‌بایست به کمک ژل، برای ناخن مورد نظر یک صدف ایجاد کنید که مدل و اندازه مورد نظر آن با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می‌گردد. پس از آنکه صدف مورد نظر را ایجاد کردید لازم است ناخن را به مدت 1 دقیقه درون دستگاه یو وی قرار دهید تا ژل به خوبی خشک شود.

موادگذاری

در این مرحله موادگذاری انجام می‌شود. برای این کار می‌توانید فرمر را از روی ناخن برداشته و یا مواد را روی فرمر قرار دهید. حال مقداری از ژل را برداشته و آن را از قسمت ریشه ناخن قرار دهید و آن را به کمک قلم و به آرامی به سمت عقب پخش کنید. توجه کنید که این مرحله باید به دقت انجام گیرد تا هیچگونه حبابی درون مواد ایجاد نگردد. اگر ژل دارای چسبندگی زیادی باشد می‌توانید به کمک کلینزر از جذب شدن بیش از حد ژل به قلم جلوگیری کنید. سپس ژل را به مدت 90 ثانیه با دستگاه یو وی خشک کنید.

سوهان‌کشی اولیه

پس از خشک‌شدن ژل توسط دستگاه یو وی، باید فرمر را جدا کرده و چسبندگی روی ناخن را به کمک پد و کلینزر از بین ببرید. پس از آن باید سوهان‌کشی اولیه را با دقت و به کمک سوهان دستی و سرسوهان الماسه انجام دهید.

دورگیری

اگر ژل به پوست اطراف ناخن چسبیده باشد باید در این مرحله آن را دورگیری کرده و آن را جدا کنید.

سوهان‌کشی نهایی

پس از دورگیری حال باید به کمک سوهان دستی سطح نهایی ناخن را صاف و صیقلی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله با مراحل کاشت ناخن پا با ژل، ابزارهای مورد نیاز و مزایای این روش در مقایسه با سایر روش‌ها آشنا شدید. به کمک مطالب موجود در این مقاله و تهیه ابزارهای مورد نیاز برای این کار می‌توانید کاشت ناخن را با یکی از انواع ژل فرا بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
آموزش هواگیری در کاشت ناخن
نوشتهٔ بعدی
مدل طراحی ناخن پاییزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست