کاشت ناخن شیشه ای چیست + آموزش

کاشت ناخن شیشه ای چیست؟ یکی از مباحثی که در زمان آموزش ناخنکاری، لازم است که افراد یاد بگیرند، کاشت شیشه ای برای ناخن است. ناخنکارها با استفاده از کاشت شیشه ای می توانند طراح های زیبا، شیک و البته ژورنالی را بر روی ناخن مدل خود به اجرا دربیاورند. کاشت شیشه ای به دو روش و با مواد مختلف انجام می گیرد اما از ماندگاری فوق العاده ای برخوردار است. شاید تا به حال اسم کاشت شیشه ای به گوشتان نخورده باشد؛ بهتر است بدانید که این روش یک نوع کاشت ناخن بوده که ناخنکار برای اجرای آن از مواد کلیر یا بی رنگ و شفاف استفاده می کند؛ به همین خاطر هم یک حالت شیشه ای پیدا خواهد کرد. شما در مورد کاشت ناخن شیشه ای چه می دانید؟ آیا با روش های آن، آشنا هستید؟ کسانی که ناخن های کوتاه دارند هم می توانند از این روش استفاده کنند؟

فول گلس ناخن چیست؟

کاشت فول گلس به روشی می گویند که کاملا شیشه ای است و در مراحل انجام آن تنها از مواد بی رنگ استفاده می شود. در این کاشت برای این که ناخن ها به خودشان یک حالت شیشه ای بگیرند، از فرمر یا تیپ های شیشه ای استفاده خواهد شد. از طرفی در روش فول گلس، ناخن کار می توانند از ابزارهای دیزاین برای دادن طرح در زیر کاشت استفاده کند و یک کاشت ناخن بسیار زیبا را خلق بسازد. فول گلس هم مثل همه روش های کاشت ناخن در سه مرحله زیرسازی، موادگذاشتن و سوهان کشی انجام می شود. تمامی مراحل آموزشی کاشت فول گلس در زیر آورده شده است.

 

کاشت ناخن فول گلس
کاشت ناخن فول گلس

مرحله اول از کاشت فول گلس: زیرسازی

زیرسازی کردن، مهمترین مرحله فول گلس است که باعث افزایش دوام، استحکام و البته زیبایی کاشت خواهد شد؛ به همین خاطر هم لازم است که این مرحله را به ترتیب و با دقت زیادی انجام داد. زیرسازی کاشت از دو بخش مهم تشکیل شده است.

  • مانیتور خشک
  • خراشیدن صدف ناخن
  • مانیکور خشک

در کاشت فول گلس برای از بین بردن کوتیکول از صدف ناخن و همچنین برداشتن پوست های اضافی اطراف ناخن از مانیکور خشک استفاده خواهد شد. برای مانیکور خشک، سوهان های برقی و مانیکور روسی به کار برده می شوند. مراحل انجام مانیتور برای کاشت فول گلس به شرح زیر است.

  • با کمک عقب زن، پوست ناخن ها را به سمت عقب بزنید.
  • فشار باید به شکل افقی وارد بشود و از اعمال کردن فشار به صدف بپرهیزید.
  • از سرسوهان های مانیکور اشکی برای از بین بردن کوتیکول از صدف ناخن استفاده کنید.
  • با کمک نیپر یا قیچی پوسته های اضافی را جدا کنید.

خراشیدن صدف ناخن

برای از بین بردن و حذف، چربی های سطحی ناخن صدف ناخن را باید خراشید. همچنین از خراشیدن صدف ناخن برای ایجاد کردن یک بستر مناسب در جهت مواد گذاری استفاده می شود. بنابراین با کمک سرسوهان های کاغذی نرم، باید این کار را انجام داد اما حواستان باشد که سوهان کشی خیلی زیاد، باعث نازک شدن صدف خواهد شد و آسیب بسیاری به کراتین ناخن ها وارد می کند.

مرحله دوم از کاشت فول گلس: نصب کردن فرمر

برای بلندتر کردن قد ناخن ها می توان از تیپ گذاری یا فرمر کمک گرفت؛ از طرفی برای کاشت ناخن فول گلس لازم است که از تیپ شیشه ای استفاده کنید. به طور کلی، استفاده کردن از فرمر در این روش، باعث ظریف تر و البته درخشان تر دیده شدن کاشت فول گلس می شود.

مرحله سوم از کاشت فول گلس: مواد گذاشتن

برای این کار ابتدا به سطح صدف ضد قارچ بزنید و سپس سطح ناخن را در معرض پرایمر قرار بدهید. پرایمر زدن بسیار مهم است؛ چون اگر که فراموش بشود، کاشت، هوا می گیرد یا جدا خواهد شد. یک مقدار کم از مواد کاشت را بر روی ناخن بگذارید و قد یا شکل آن را ایجاد کنید و با کمک قلم مناسب، طرح خود را بر روی ناخن بکشید. دوباره یک لایه از مواد کاشت را بر روی ناخن بگذارید و سطح دیزاین خود را به شکل کامل بپوشانید.

مرحله چهارم از کاشت فول گلس: سوهان کشیدن

از طریق سرسوهان های الماسه استوانه سرگرد، کمی از حجم کاشت و مواد آن کم کنید و سپس ناهمواری های آن را از بین ببرید. سپس با کمک سرسوهان های الماسه استوانه شکل و فرم ناخن را درست کنید و رد‌های سرسوهان دورگیر را حذف کنید. از طریق سوهان های دستی شکل ناخن ها را تغییر بدهید تا هم اندازه شوند. سپس با سرسوهان های کاغذی، رد سرسوهان های الماسه و دورگیر را بگیرید.

مرحله پنجم کاشت فول گلس: تاپ شاین

بعد از سوهان کشی، یک لایه بسیار نازک از تاپ شاین را بر روی ناخن بزنید، سپس دست مشتری را برای ۶۰ ثانیه درون دستگاه UV بگذارید تا خشک بشود. تاپ شاین، کاشت فول گلس را براق یا شیشه ای می کند. بعد از خشکیدن تاپ شاین با روغن کوتیکول، اطراف ناخن ها را چرب کنید.

 

کاشت ناخن شیشه ای کوتاه
کاشت ناخن شیشه ای کوتاه

کاشت ناخن شیشه ای کوتاه

اگر جزو کسانی هستید که علاقه زیادی به داشتن ناخن های بلند ندارید، می توانید از کاشت ناخن شیشه ای قد کوتاه استفاده کنید. برای این کار همان مراحل قبلی انجام می گیرد اما در زمان نصب کردن فرمر، قد ناخن ها آنچنان بلند نمی شود. این مدل از ناخن ها انتخاب مناسبی برای محیط های رسمی هستند و زیبایی طبیعی به انگشتان خواهد داد. البته کاشت ناخن شیشه ای با روش های مختلفی انجام می شود که اساس همه آن ها یکی است.

سخن پایانی

کاشت ناخن شیشه ای چیست؟ کاشت فول گلس به خاطر آنکه زیبایی خاص و طبیعی به ناخن های خانمها می‌ دهد از طرفداران زیادی در کشور ما برخوردار است. این کاشت نسبت به سایر کاشت های معمولی راحت تر بوده و از مواد درجه یکی برای آن استفاده می شود. هزینه کاشت فول گلس به مواد اولیه بکار رفته در آن بستگی دارد اما از لحاظ بادوام بودن و زیبایی به نظر انجام آن به صرفه تر خواهد بود. این کاشت مورد استقبال اکثر خانم ها قرار می گیرد و قابلیت آن را دارد که بر روی آن دیزاین های متفاوتی انجام داد.

نوشتهٔ پیشین
کاشت ناخن دخترانه اسپرت کوتاه | طرح های شیک و جذاب
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از ناخن های شکننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست