کاشت ناخن و قارچ + علائم

این روزها تقریباً همه خانم ها به زیبایی دست ها و ناخن های خود اهمیت زیادی می‌دهند. اکثر خانم ها از کاشت ناخن یا مواد مشابه برای زیبایی ناخن های خود استفاده می‌کنند. اما این مشکل مانند هر تکنیک زیبایی دیگر عوارض خاص خود را دارد. همیشه این سوال به وجود می ‌آید که آیا کاشت ناخن و قارچ همراه با یک دیگر ارتباطی دارند؟ یعنی آیا کاشت ناخن باعث می ‌شود به بیماری پوستی چون قارچ ها دچار بشوید؟

بیماری قارچ ناخن را بیشتر بشناسید

قارچ ناخن پا یا اونیکومیکوزیس، عفونت زیر سطح ناخن است که توسط قارچ ایجاد می شود. هنگامی که ناخن ها موجودات ریز به خود جذب می‌کنند، ناخن اغلب تیره ‌تر می ‌شود و بوی بدی می ‌دهد. ذرات ممکن است در زیر صفحه ناخن جمع شوند که علائم سفید اغلب روی صفحه ناخن ظاهر می‌ گردند. دقت کنید که این عفونت می‌ تواند به سایر ناخن‌ های پا، پوست یا حتی ناخن ‌های دست سرایت کند.
اگر این موضوع نادیده گرفته شود، عفونت می تواند گسترش یابد و احتمالاً توانایی شما در کار یا حتی راه رفتن را مختل کند. ناخن های ضخیم تر به سختی کوتاه می شوند و هنگام پوشیدن کفش، راه رفتن را دردناک می کنند. اونیکومیکوزیس همچنین می تواند با یک عفونت باکتریایی یا قارچی ثانویه در اطراف صفحه ناخن همراه باشد.

کاشت ناخن و قارچ و تاثیر نزدن ضد قارچ

 

قارچ بعد از کاشت ناخن
قارچ بعد از کاشت ناخن

این مواد حتی می ‌توانند ناخن ‌های طبیعی شما را ضعیف کنند یا پوست اطراف ناخن‌ هایتان را خشک و پف‌کرده نمایند. اگرچه این مشکل بسیار نادر است، اما برخی مواد و چسب های استفاده شده در این تکنیک باعث ایجاد حساسیت هایی مانند خارش، سوزش و التهاب در برخی افراد می ‌شود. این مواد حتی می ‌توانند ناخن های طبیعی شما را به شدت تضعیف نمایند یا پوست اطراف ناخن های شما را خشک و پوسته پوسته کنند.
بنابراین بهتر است ابتدا مطمئن شوید که مواد کاشت ناخن برای شما حساسیت ندارند. همچنین مطمئن شوید که تکنسین از بهترین مواد با کیفیت استفاده می‌ کند و نکات بهداشتی را برای مراقبت از ناخن شما رعایت می نماید.

نحوه تشخیص قارچ بعد از کاشت ناخن

آشنایی با علائم این بیماری امکان تشخیص قارچ ناخن را فراهم می‌ کند. این عارضه به طور معمول هیچ دردی ایجاد نمی نماید و از نظر ظاهری برای فرد ناراحت کننده و آزاردهنده تر خواهد بود. درد ناشی از قارچ ناخن معمولاً هنگام لمس تشدید می ‌شود. علائم قارچ ناخن پس از کاشت شامل موارد زیر است:

  • ضخیم شدن یا شکستن ناخن.
  • بوی نامطبوع
  • درد، به خصوص در اثر لمس ناخن.
  • ناخن زرد مایل به سفید یا سبز پس از اجرا.
  • احساس خارش
  • قرمزی در ناخن ها و پوست اطراف آن.
  • ملتهب و متورم شده است.

مهم ترین قارچی که باعث ایجاد این عارضه در ناخن می‌ شود درماتوفیت نام دارد و به روش های مختلفی تکثیر می ‌گردد.

علائم قارچ ناخن بعد از عمل کاشت

عفونت های قارچی ناشی از کاشت ناخن می‌ تواند بخشی از ناخن یا کل ناخن شما را تحت تأثیر قرار دهد. البته این مشکل به دلیل وجود ناخن مصنوعی آشکار است. اما برخی از آن ها مانند خارش پوست اطراف ناخن، احساس فشار، درد، پوسته پوسته شدن اطراف ناخن، وجود رنگ های زرد یا سفید در کناره های ناخن نشان دهنده ظهور قارچ در سطح یا زیر ناخن ها است.
در این حالت ظاهر ناخن زرد می شود و در برخی موارد سوراخ هایی روی سطح آن ایجاد می‌ شود. از دیگر علائم عفونت قارچی می ‌توان به از دست دادن ناخن ها یا شکستن آن ها اشاره کرد. در برخی دیگر، ناخن‌ ها می ‌توانند موارد خاصی مانند لکه ‌های زرد بر رویشان ظاهر شوند یا بسیار ضخیم گردند. این ها تماما علائم رایج انواع قارچ های ناخن بعد از کاشت هستند.

راه های پیشگیری از بیماری های قارچی بعد از کاشت ناخن

 

پیشگیری از قارچ بعد از کاشت ناخن
پیشگیری از قارچ بعد از کاشت ناخن

قارچ ها همه جا هستند و شما نمی ‌توانید دقیقاً بدانید که آن ها از کجا ایجاد می شوند. البته با علم به اینکه احتمال ایجاد قارچ در مکان های مرطوب و عرق ریز مانند بین انگشتان پا بیشتر است، می توان از مکان ها و شرایط مساعد برای رشد قارچ خودداری کرد. به عنوان مثال، دوش، استخر و سالن های ورزشی و رختکن می‌توانند منبع قارچ باشند. البته هیچ مدرکی برای این ادعا وجود ندارد و با شواهد علمی ثابت نشده است.
لاک ناخن و ناخن های اکریلیک نیز از تنفس ناخن جلوگیری می‌کنند و احتمال عفونت قارچی را ایجاد می‌ نمایند. پیشنهاد می شود بعد از کاشت ناخن، نظافت را در فضاهای ورزشی و عمومی رعایت کنید و از تماس با مناطق آلوده خودداری نمایید. ضمنا بعد از کاشت ناخن های پا هم از پوشیدن کفش های تنگ خودداری کنید و از شرایطی که مانع تنفس پاها می شود خودداری نمایید. شستن روزانه دست و پاها بعد از عمل کاشت نیز در پیشگیری از قارچ موثر است.

سخن پایانی

بیماری های قارچی از جمله موارد شایع بعد از عمل کاشت ناخن به شمار می روند؛ بنابراین رعایت یکسری نکات بعد از این عمل بسیار حائز اهیمت است. این قارچ ها معمولاً به دلیل باقی ماندن مواد در زیر ناخن ها ایجاد می گردند که منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شود. البته بانوان به نسبت آقایان بیش تر در معرض این گونه بیماری ها قرار دارند که یکی از علت های آن عدم رعایت نکات بهداشتی بعد از عمل کاشت ناخن است. به طور کلی این بیماری در بزرگسالان بیشتر از کودکان است. اگر سابقه خانوادگی عفونت قارچی ناخن وجود داشته باشد، ممکن است بعد از عمل کاشت ناخن به این بیماری نیز مبتلا شوید. بنابراین هنگام کاشت ناخن و ابتلا به قارچ بعد از آن، بیشتر مراقب باشید؛ چرا که قارچ ها امکان انتقال دارند.
ناگفته نماند که ممکن است این بیماری باعث بروز مشکلاتی مانند خراشیدن، پیری ناخن، زردی یا سفید آن، قرمز یا سیاه شدنش، سوراخ شدن، تورم و قرمزی شود. دقت کنید پوست اطراف ناخن و ترومای مزمن آن را با قارچ ناخن اشتباه نگیرید. کاشت ناخن و قارچ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و نزدن ضد قارچ توسط ناخن کار، قارچ ها به زودی پدیدار می شوند.

نوشتهٔ پیشین
طرح ناخن کریسمس شاد و جذاب ویژه سال ۲۰۲۲
نوشتهٔ بعدی
فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست