کاشت ناخن و ایدز | نکات مهم که نمی دانید!

ویروس ایدز با نام سندروم نقص سیستم ایمنی اکتسابی یک بیماری به شدت خطرناک بوده که از طریق رابطه جنسی و انتقال خون آلوده به این ویروس منتقل می شود. این ویروس در اوایل ابتلا علائم خاصی ندارد؛ ولی با پیشرفت بیماری، سیستم ایمنی را دچار ضعف می کند. به طوریکه ممکن است با یک سرماخوردگی ساده جان بیمار از دست رود.
یکی از مراکز احتمالی انتقال این ویروس، مراکز آرایشی و بهداشتی است. این مراکز به دلیل استفاده کردن از ابزار تیز مانند قیچی و سوهان احتمال انتقال ویروس را دارند. خدمات آرایشی مانند کاشت ناخن امروزه طرفداران بسیاری را در دنیا به خود اختصاص داده است. از جمله مسائلی که مشتریان این خدمات دارند احتمال انتقال ایدز از طریق کاشت ناخن خواهد بود. در این مقاله به بررسی دقیق کاشت ناخن و ایدز می پردازیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کاشت ناخن و ایدز چه ارتباطی باهم دارند؟

اولین مورد بیماری که از طریق کاشت ناخن مبتلا به ایدز شد، مربوط به یک خانم 22 ساله بود؛ این خانم پس از انجام آزمایشات اچ آی وی متوجه مثبت بودن آزمایشش شد. در ابتدا بسیار شک بود؛ زیرا تا به حال رابطه جنسی مشکوک نداشته و دائما مراقب وسایل شخصی اش بوده است تا به خون آلوده برخورد نکنند. این خانم در نهایت متوجه شد که از وسایل مانیکور ناخن دوست اش به صورت مشترک استفاده کرده به این بیماری دچار شده است.
پس از آزمایش گرفتن از دوست خانم 22 ساله او متوجه شد که دوست اش ناقل این بیماری بوده. این مورد اولین مورد از ابتلا به ایدز در کاشت ناخن است. سالانه تعداد زیادی از موارد مشابه در سراسر جهان در سالن ها و مراکز آرایشی اتفاق می افتد. بنابراین محتاط بودن در این مسائل بسیار اهمیت داشته و ضروری خواهد بود. لازم است تمام موارد بهداشتی را هنگام دریافت این خدمات رعایت نمایید تا دچار این بیماری نشوید.

انتقال ایدز از طریق کاشت ناخن چگونه انجام می شود؟

 

ارتباط کاشت ناخن و ایدز
ارتباط کاشت ناخن و ایدز

 

این ویروس در کاشت ناخن از طریق سوهان آلوده به خون ویروسی انتقال می یابد. البته لازم به ذکر است که ویروس ایدز در هوا و جاهای خشک انتقال نمی یابد؛ بنابراین احتمال انتقال خون خشک شده بسیار کم است. با این حال عوامل بسیاری در انتقال ایدز از طریق کاشت ناخن تأثیرگذار خواهد بود. یکی از این عوامل سلامتی ناخن ها و پوست شماست، حتما دقت کنید که هنگام کاشت ناخن زخم نداشته باشید و ناخن هایتان کاملا سالم باشند.
قبل از شروع کاشت ناخن توسط ناخنکار، حتما از استریل شدن وسایل مانیکور او مطمعن شوید. بسیاری از مراکز بهداشتی برای حفظ ایمنی بهداشتی، وسایل را در معرض نور فرابنفش قرار می دهند تا کاملا تمیز شوند و برای ارائه خدمات به مشتری بعدی بتوانند با خیالی راحت از آن ها استفاده کنند. بنابراین برای کاشت ناخن حتما به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایید.

بهترین مرکز کاشت ناخن چگونه است؟

از قدیم گفتند پیشگیری بهتر از درمان است و همانطور که می دانید هنوز با وجود پیشرفت روز افزون صنعت پزشکی، درمان ایدز کشف نشده است. پس بهتر است قبل از اینکه به این بیماری مبتلا شویم، راهکارهای جلوگیری و پیشگیری آن را بشناسیم. شما با به کارگرفتن این راهکارها در مقابله با انتقال ایدز از طریق کاشت ناخن، افزون بر حفظ سلامتیتان می توانید با خیالی آسوده از خدمات زیبایی کاشت ناخن استفاده کرده و لذت ببرید.
امروزه خدمات زیبایی به ویژه کاشت ناخن، محبوبیت زیادی بین خانم ها پیدا کرده است. برای بهره بردن از این خدمات، اولین نکته حائذ اهمیت، مراجعه به متخصص دوره دیده و ماهر است؛ زیرا یک متخصص خوب افزون بر ارائه کاری حرفه ای، سلامتی مشتری را نیز در نظر گرفته و بر اساس نکات بهداشتی عمل می کند.

چه مرکزی مناسب کاشت ناخن در سلامت کامل است؟

قبل از اینکه بخواهید اقدام به کاشت ناخن کنید، سالن مد نظر خود را از لحاظ بهداشتی بررسی نمایید. فراموش نکنید که مهم ترین دلیل انتخاب یک سالن برای مانیکور ناخن در ابتدا حفظ سلامتی شماست که اهمیت به سلامتی مشتری در یک سالن را می توان از ارائه خدمات آن مرکز پی برد. شما می توانید از مسئول سالن درباره بهداشت و شرایط سالن بپرسید و بخواهید که تجهیزات و لوازم مربوطه را به شما نشان دهد.
یک سالن خوب برای سلامتی مشتریانش، تمام وسایل، از جمله سوهان را با استیل تمیز می کند و در مواردی حتی در معرض نور فرابنفش قرار می دهد. یکی از مسائل مهم دیگر، هنگام انتخاب سالن، عضویت اتحادیه آرایشگران است. پیشنهاد می شود سالن هایی را انتخاب کنید که افزون بر موارد گفته شده عضو این اتحادیه باشند.

مهم ترین روش جلوگیری از بروز ایدز هنگام کاشت ناخن

 

جلوگیری ایدز در کاشت ناخن
جلوگیری ایدز در کاشت ناخن

با وجود به حساست خرج دادن سالن های آرایشی در استفاده از وسایل مانیکور ناخن، بهتر است از وسایل شخصی خودتان تا حد ممکن استفاده کنید. استفاده از وسایل خودتان اطمینان و آرامش بیشتری به شما می بخشد و سلامتیتان را تضمین می کند. پیشنهاد می شود وسایل هایی مانند فوم جداکننده انگشت ها، برس ناخن، ناخن گیر، بافر و سوهان را همراه خود داشته باشید.
لازم به ذکر است که بعد از استفاده از وسایل، خودتان نیز آن ها را با استفاده از ضدعفونی کننده یا با شوینده هایی که دارای هیدروژن پروکساید است به طور کامل بشویید و برای استفاده های مجدد نگه داری کنید. این موارد مطمعن ترین راه استفاده از خدمات ناخن است، زیرا شما کاملا مطمعن هستید که وسایل تمیز هستند و استرسی درخصوص آلوده بودن آن ها نخواهید داشت.

سخن پایانی

بهداشت و سلامت ناخن ها جدا از کاشت ناخن از اهمیت زیادی برخوردار است. وجود زخم در ناخن ها می تواند به شدت خطرناک باشد و علاوه بر اینکه خطر انتقال بیماری ایدز را افزایش می دهد، زمینه ایجاد امراض دیگری مانند بیماری های باکتری و قارچی نیز فراهم می کند. پس سلامتی و بهداشت خودتان را با مراقبت های ویژه تضمین نمایید تا خطری شما را تهدید نکند.
سالن های آرایشی تمام تلاششان را جهت حفظ سلامتی مشتریان می کنند. بنابراین با وجود در نظرگرفتن تمام احتیاط های لازم، بهداشت ناخن های شما حرف اول را در زمینه کاشت ناخن و ایدز می زند. با سلامتی و بهداشت ناخن هایتان به علاوه رعایت تمام نکات گفته شده می توان از بیماری نقص سیستم ایمنی پیشگیری کرد و با خیالی آسوده اقدام به کاشت ناخن نمود.

نوشتهٔ پیشین
بهترین برند لمینت ناخن
نوشتهٔ بعدی
پارافین تراپی چیست؟ | نحوه انجام پارافین تراپی دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست