کاشت ناخن مصنوعی | نکات مهمی که نمی دانید!

کاشت ناخن مصنوعی چگونه انجام می شود؟ قیمت کاشت ناخن چقدر است؟ در اوایل قرن نوزدهم اکثر زنان پوست پسته را روی ناخن خود می چسباندن و سپس رنگ می زدند ولی در سال 1954 میلادی یک دندانپزشک زن توانست با دستگاه تراش دندان، اولین ناخن مصنوعی را درست کند.
در حالت کلی امروزه زنان زیادی کاشت انجام می دهند و در واقع کاشت، ناخن و دست را زیباتر نشان می دهد. بعضی افراد کاشت را در خانه انجام می دهند ولی ما توصیه می کنیم که حتما این کار را به فرد ماهری بسپارید؛ چون بسیار کار حساسی است. علاوه بر این سوالات شاید از خود بپرسید که کاشت ناخن چه مراحلی دارد؟ و کاشت ناخن پا نیز چگونه انجام می شود؟ برای دریافت پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

کاشت ناخن مصنوعی دخترانه چگونه انجام می شود؟

گام اول، آماده سازی ناخن است؛ یعنی ابتدا دست های مشتری را ضدعفونی می کنند تا میکروب ها از بین برود و زیر ناخن ها را کامل تمیز می نمایند و بلافاصله روی ناخن ها را سوهان می کشند تا فقط سه میلی متر باقی بماند. گام بعدی قالب گذاری است که در این مرحله قد ناخن طبیعی را با ناخن گیر دو سانت کوتاه می کنند، سپس قالب انتخاب شده توسط مشتری را روی ناخن می چسبانند. بعد از این مرحله، پوست های مرده را از صفحه ناخن بر می دارند.
گام سوم مواد گذاری است که قبل از این مرحله دوباره زیر ناخن ها را تمیز می کنند تا از ایجاد قارچ زیر ناخن جلوگیری شود، سپس اندازه قالب را طبق خواسته مشتری کوتاه می کنند. مرحله چهارم نیز سوهان کشی است، در این مرحله سعی می کنند که دورگیری مواد را انجام دهند تا ناخن ها، صاف و هم اندازه شوند. در گام نهایی نیز روی صفحه ناخن لاک مورد نظر مشتری را می زنند و دوباره سوهان کشی می کنند تا ناهمواری ها از بین برود.

حکم کاشت ناخن مصنوعی

 

حکم کاشت ناخن مصنوعی
حکم کاشت ناخن مصنوعی

کاشت ناخن که برای زیبا شدن ناخن ها انجام می شود به راحتی قابل کندن نیست، یعنی تکنیک های کاشت به راحتی از بین نمی روند. مثلا اکستنشن مژه و کاشت مصنوعی ناخن ماندگاری بیشتری دارند. همانطور که گفتیم کاشت ناخن قابل کندن نیست؛ به همین دلیل قبل از کاشت باید راجب انجام امور نماز، غسل و وضو از مراجع تقلید سوال کنید.
طبق تحقیقات انجام شده از دیدگاه امام خمینی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله سیستانی و آیت الله بهجت گرفتن وضو و غسل با داشتن ناخن مصنوعی صحیح نیست چون کاشت مانع رسیدن آب به ناخن می شود. اکثراً بر این باور هستند که موقعی که کندن ناخن مصنوعی مشکل است، برای خواندن نماز می توان تیمم گرفت.

 

مراحل کاشت ناخن مصنوعی پا

کاشت ناخن روشی بهتر جهت اصلاح فرم ناخن پا است؛ همانطور که گفتیم کاشت ناخن پا نیز خیلی ترند شده و خانم ها علاقه زیادی برای این کاشت دارند. البته ناخن های پا بجز ناخن شست، چون کوچک هستند؛ به همین دلیل توصیه می شود که مواد گذاری فقط روی ناخن شست پا انجام شود. مراحل کاشت ناخن پا نیز مثل کاشت ناخن دست است؛ یعنی ابتدا زیر ناخن های پا را ضدعفونی می کنند و صفحه ناخن ها را سوهان می کشند تا فقط سه میلی متر باقی بماند.
بعد از مرحله سوهان کشی، قد ناخن ها را با ناخن گیر کمی کوتاه می کنند و سپس تیپ گذاری انجام می شود؛ یعنی قالب، هم اندازه با سایز ناخن را انتخاب می کنند. اگر تیپ هم اندازه با ناخن پیدا نشد، می توان تیپ بزرگ را با سوهان کشی هم اندازه ناخن درآورد. بعد از مرحله تیپ گذاری، به سطح صدف ناخن مقداری لاک ضد قارچ می زنند و سپس موادگذاری انجام می شود و دست ها را زیر دستگاه یو وی قرار می دهند تا مواد خشک شود و در آخر نیز لاک مورد نظر را می زنند.

مدل کاشت ناخن مصنوعی جدید

مدل کاشت ناخن مصنوعی جدید
مدل کاشت ناخن مصنوعی جدید

 

قبل از کاشت ناخن حتما مدلی جدید را انتخاب کنید؛ چون انتخاب طرح ناخن مناسب، تأثیر مستقیمی روی زیبایی دست های شما دارد. امروزه مدل های پلنگی با لاک ژل، مدل زمستانی، مدل زنبوری، فرنچ، مدل ساده با زمینه بنفش، مدل نگین دار نوک تیز، فانتزی خاص و مدل گل دار مربعی خیلی ترند شده و اکثراً دخترهای جوان از مدل گل دار مربعی و خانم ها از مدل ساده با زمینه بنفش، زیاد استفاده می کنند.
در حالت کلی انتخاب مدل کاشت ناخن با هر فصلی که از راه می رسد، متناسب است؛ یعنی الان که فصل پاییز از راه می رسد اکثراً از مدل های پاییزی مثل برگ با رنگ های زرد، قهوه ای، زرشکی، بنفش، نارنجی و زمردی استفاده می کنند. علاوه بر این مدل ها می توانید برای زیباتر شدن ناخن هایتان استیکر، برچسب، نگین و مروارید را روی صفحه ناخن بچسبانید. اگر می خواهید که مدل های پاییزی برجسته دیده شوند باید رنگ بیس ناخن با رنگ صفحه ناخن متضاد هم باشند؛ مثلا روی بیس ناخن رنگ خاکستری و روی صفحه ناخن رنگ نارنجی بزنید.

قیمت کاشت ناخن دست و پا

در حالت کلی کاشت ناخن باعث زیباتر شدن دست و ناخن ها می شود؛ به همین دلیل امروزه تمامی خانم ها ناخن های خود را کاشت می کنند و علاقه زیادی به این کار دارند و ماهانه برای این خدمات هزینه های زیادی صرف می نمایند. در مورد قیمت کاشت ناخن نیز می توانیم بگوییم که عوامل زیادی روی تعرفه کاشت تأثیر دارد، مثلا استفاده از مواد با کیفیت و ابزارهای حرفه ای باعث افزایش قیمت می شود؛ ولی اکثر قیمت ها بستگی به محیط و خود ناخنکار دارد.
طرفداران کاشت ناخن پا نیز رفته رفته در حال افزایش است؛ چون ناخن های پا نیز مثل ناخن های دست نیاز به رسیدگی دارد. در حالت کلی طبق توضیحاتی که در بالا دادیم از انجام هفتگی کاشت ناخن خودداری کنید؛ چون استفاده مداوم از سوهان باعث ضعیف شدن ناخن ها می شود، پس به نکات گفته شده حتما دقت کنید. در این مقاله سعی کردیم که راجب، کاشت ناخن مصنوعی صحبت کنیم و امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

نوشتهٔ پیشین
آموزش کاشت ناخن روسی | صفر تا صد + قیمت
نوشتهٔ بعدی
مدل کاشت ناخن شاین دار | شیک و جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست