فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن

همه بانوان به دنبال یافتن راهی برای بهتر دیده شدن ظاهر دستان خود هستند. یکی از مواردی که تأثیر زیادی در زیبایی و ظرافت دست دارد، ناخن ها هستند؛ بنابراین در چند سال اخیر، کاشت ناخن به عنوان فرایندی ترمیمی برای اصلاح ناخن های آسیب دیده و رنگ پریده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سالن ها و کلینیک های زیبایی برای کاشت ناخن از دستگاه های متنوعی مانند دستگاه یووی و دستگاه ال ای دی استفاده می شود. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن آشنا کنیم.

معرفی کامل دستگاه یووی

اولین دستگاهی که به منظور کاشت ناخن طراحی و وارد بازار شده، دستگاه یووی است. این دستگاه اندازه بزرگی دارد و مجهز به لامپ یووی است. طول عمر لامپ یووی به کار رفته موجود در دستگاه، کوتاه بوده و معادل 500 ساعت است. از لامپ یووی، برای خشک کردن ژلیش ناخن ها استفاده می شود که حدود 2 دقیقه زمان می برد.
دستگاه یووی به دلیل استفاده از نور یووی، سبب خشکی، پیری و ایجاد لکه بر روی پوست می شود. با وجود این که در هر فرایند کاشت ناخن، دستان شما فقط حدود 2 دقیقه در معرض این اشعه قرار می گیرد؛ اما تکرار این فرایند در دراز مدت می تواند اثرات سویی بر پوست شما داشته باشد. با استفاده کردن از کرم ضد آفتاب و کرم های دست، می توانید تا حد زیادی از عوارضات اشعه یووی در امان بمانید.

معرفی کامل دستگاه ال ای دی

دومین دستگاهی که با هدف خشک کردن ژل ناخن ها تولید و وارد بازار شده، دستگاه ال ای دی نام دارد. این دستگاه قادر است ژل موجود در ناخن ها را در مدت یک دقیقه خشک کند. یکی از مزیت های این دستگاه در مقایسه با دستگاه یووی، طول عمر بالای آن بوده؛ به طوری که دستگاه ال ای دی حدود 50000 ساعت به طور مفید، قادر به کار کردن است.
دستگاه ال ای دی نمی تواند تمام برندهای لاک و ژل را خشک کند؛ بنابراین داشتن یک دستگاه یووی در کنار دستگاه ال ای دی در سالن های زیبایی، ضروری است. البته برای سالن های بسیار شلوغ که متقاضی های زیادی برای کاشت ناخن دارد، استفاده از دستگاه ال ای دی مناسب تر است. این دستگاه می تواند لاک ژل های ناخن را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دستگاه یووی خشک کند.

اصلی ترین فرق دستگاه یووی و ال ای دی

دستگاه یووی و ال ای دی، دو دستگاه کاربردی کاشت ناخن هستند که سبب خشک شدن کامل ژل موجود در لاک ها می شوند. هنگامی که نور یووی و ال ای دی به ژل لاک ها می تابد، مواد موجود در آن ها تغییر می یابد که این امر سبب محکم و مقاوم شدن ژل ها و هم چنین براق و درخشندگیشان می شود. این دو دستگاه از نظر نوع عملکرد و سرعت کار، تفاوت هایی با هم دارند. از جمله فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه یووی در مقایسه با دستگاه ال ای دی، طول عمر پایین تری دارد.
  • سرعت خشک شدن ژلیش و لاک در دستگاه های یووی 120 ثانیه است؛ در حالی که خشک شدن لاک در دستگاه های ال ای دی، 60 ثانیه طول می کشد.
  • دستگاه یووی برای خشک کردن لاک ناخن از طول موج بیش تری استفاده می کند در صورتی که طول موج استفاده شده در دستگاه ال ای دی، کوتاه تر است.
  • دستگاه یووی می تواند هر نوع لاک و ژلی را خشک کند؛ اما دستگاه ال ای دی، تنها قادر به خشک کردن ژل های ال ای دی است.
  • دستگاه یووی برای خشک کردن لاک و ژل ناخن، انرژی زیادی مصرف می کند؛ در صورتی که دستگاه ال ای دی با صرف انرژی کم تری قادر به خشک کردن لاک های ناخن است.
  • دستگاه یووی در مقایسه با دستگاه ال ای دی، برق بیش تری مصرف می کند.
  • دستگاه لاک خشک کن یووی قیمت پایین تری نسبت به دستگاه ال ای دی دارد.
فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن
فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن

مهم ترین مزایای دستگاه یووی

دستگاه یووی یکی از دستگاه های لاک خشک کن به شمار می رود که کاربرد گسترده تری در مقایسه با دستگاه ال ای دی دارد. از مزیت های دستگاه یووی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه یووی توانایی خشک کردن انواع برندهای مختلف لاک ژل را دارد؛ بنابراین وجود این دستگاه درسالن های تخصصی زیبایی بزرگ و پر رفت و آمد، ضروری است.
  • یکی از مزیت های دستگاه لاک خشک کن یووی، مجهز بودن به جریان هوای گرم و سرد است؛ به همین دلیل با استفاده از این دستگاه، شما می توانید لاک های معمولی را نیز خشک کنید.
  • باکتری های موجود در سطح ناخن، بر اثر تابش نور یووی از بین می روند؛ بنابراین می توان گفت این دستگاه علاوه بر خشک کردن لاک ژل، با از بین بردن باکتری ها در افزایش سلامت ناخن ها موثر هستند.

مهم ترین مزایای دستگاه ال ای دی

ال ای دی یکی از دستگاه های مدرن و پیشرفته کاشت ناخن محسوب می شود که در ساخت آن از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. دستگاه ال ای دی مزیت های زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. یکی از مزیت های این دستگاه، سرعت بالای انجام کار است. دستگاه ال ای دی برای خشک کردن لاک ها از طول موج های کوتاه استفاده می کند؛ بنابراین سرعت خشک کردن لاک با استفاده از این دستگاه، حداکثر یک دقیقه است.
  2. طول عمر بالا و سرعت کار پایین در دستگاه ال ای دی سبب شده است تا بتوان از آن در مدت زمان طولانی استفاده نمود.
  3. دستگاه های ال ای دی، مصرف برق پایینی دارند.

سخن پایانی

دستگاه لاک خشک کن یو وی و ال ای دی، از کاربردی ترین دستگاه های موجود در سالن های زیبایی هستند. ویژگی ها و مزیت های این دو دستگاه، سبب فرق دستگاه یووی و ال ای دی در کاشت ناخن شده است. دستگاه یووی توانایی خشک کردن مارک های مختلف لاک ژل را دارد؛ بنابراین این دستگاه در سالن های زیبایی کاربرد بیش تری دارد. یکی از مواردی که در کیفیت عملکرد و طول عمر دستگاه تأثیرگذار بوده، برند تولیدکننده آن است. از معتبرتربن و باکیفیت ترین برندهای دستگاه لاک خشک کن که فروش بالایی در بازار دارد، مدلچی نام دارد. اگر قصد خرید دستگاه لاک خشک کن را دارید، پیشنهاد ما به شما، برند مدلچی است.

نوشتهٔ پیشین
کاشت ناخن و قارچ + علائم
نوشتهٔ بعدی
بهترین برند لمینت ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست